future-of-media-2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ieri am fost la Future of Media 2014, conferinta organizata de Evensys, care aduce in prim plan tendintele anului 2015, digital media, online publishing, mobile si tehnologie.

Petrisor Obae – Owner, Pagina de Media 

Increderea in brand este cea mai importanta.Este precum efectul de halou, adica un client ofera incredere si altor produse ale aceluiasi brand, daca a avut experiente bune cu alte produse .

Si astfel prezentarea lui a fost structurata pe toate canalele de comunicare, cu cateva idei/trenduri esentiale pentru anul 2015

TV:

Piata de TV e in continuare in crestere 6.500.000 reclame, GRP este in crestere, putem vorbi de un mangnet de publicitate.

Product placementului se va intoarce impotriva celui care il face, devine foarte agresiv.

ONLINE:

Asistam la o schimbare de semantica. Gandul. info si Adevarul, Hotnews si Adevarul. Devin foarte active pe video, chiar ca niste televiziuni online.

Online este un spatiu care castiga in continuare teren, influenta. Si in acest mediu, ar trebui sa fie sustinute mai mult site-urile auditate, cu cifre.

PRESA SCRISA SI  RADIO

Primele patru ziare serioase care mai ies pe print au impreună aproximativ 55.000 de bucați.  Tabloidul Click  a avut ediții de peste 100.000 de bucati.

Radio-ul a crescut foarte putin. Iar anul acesta singura tranzactie interesanta este vanzarea ProFM, unde principalul favorit este Digi 24.

Dragos Stanca-  Managing Partner, Think Digital vorbeste despre cat de mult s-a tabloidizat media.

ONLINE

Publisherii locali se bat cu gigantii Google ( care are o pondere de 65%) si  Facebook (15%). Publisherilor le revine un procent de 20%.

Iar acestia au 2 soluti: sa faca spam tip tabloid care sa genereze rapid clickuri sau sa investeasca in continut de calitate si creativ.

Dar de multe ori ei prefera sa investeasca tot in continutul prost, astfel ducand banii tot la Facebook si Google ca sa ii promoveze.

Dragos Stanca crede ca poate fi platit continutul valoros, cu sume mici, dar cu abonamente pe perioade mai lungi. Si in posibilitatea de automatizare a acestuia.

Din aceasta dorinta  a aparut si AGORA, locul unde publisherii locali vor putea sa ofere spatii online premium, pe baza unor audiente definite si administrate in proiect, la preturi competitive in raport cu ce ofera acum Google sau Facebook , intr–un sistem de achizitie oarecum similar.

Continutul trebuie promovat asa cum o face Apple, sa fie la fel de dorit precum iPhone-ul.

TV

Facebookul bate TV-ul la categoria de varsta 18-34 ani, iar facebookul si TV-ul  devin un mix din ce in ce mai utilizat.

Laura Barbu –  Director, Brand & Marketing Communication, Vodafone Romania

Vine cu niste statistisci foarte interesante.

Petrecem in medie 3 h/mobil,  dintre ultilizatorii de smartphone 83% sunt cei care au descarcat o aplicatie, iar numarul mediu de aplicatii este de 17%.

Daca astazi avem o aplicatie pentru aproape orice, maine vom avea un video pentru aproape orice.

83% dintre utilizatorii de smartphone se uita la video-uri pe mobil, iar 95% declara ca observa reclama pe mobil.

Trebuie sa inovam, dar de fiecare data trebuie sa ne asiguram ca merge si pe mobil

Astazi sa fim accesati de catre tineri, maine sa existam.

Ea ne vorbeste si despre “Mobile for good”,  un program care foloseste tehnologia pentru a ne imbunatati viata.

Oamenii investesc din ce mai mult timp in domeniul health and wellness

Razvan Capanescu –  Director de Creatie,  Leo Burnett

Ne vorbeste despre media si publicitate. Mai exact despre publicitatea care sa nu se simta ca publicitate, precum product placementul in filmele de la Hollywood. In echipele de creatie sa fie adusi la un loc oameni din diverse domenii pentru a face lucruri noi.

Iar concluzia lui este:

 Astfel, el vede 3 tendinte in viitor: companii de tip start-up, care raspund la o anumita problema a viitorului, companii de audit  sau consultanta sau companii de creatii sau cum metaforic le numeste Razvan Capanescu “more like Hollywood”.

Mugur Patrascu – Owner, iLeo

Ne spune ca  digitalul a murit si ca ne intoarcem la comunicare, la storytelling.

Brandurile ar trebui sa functioneze precum o redactie de ziar, in care se comunica continuu despre produs, actual si lipit de tot ce se intampla.

Aici vorbim de reactvertising si real time marketing. Iar mai jos gasiti un video foarte sugestiv despre aceste concepte

Comunicarea trebuie sa livreze ceva palpabil, nu putem trai intr-o metafora, iar aceasta trebuie sa migreze de la comunicare verticala la cea orizontala.

O concluzie  interesanta:

 Daca vreti sa intrati intr-un anumit mediu, ghidat de un procent, este gresit. Nu trebuie sa asteptam penetrarea necesara pe acel mediu. Trebuie sa mergem noi dupa ea. Don’t wait for the critical mass!

Claudia  Chirilescu si Cristian Ursea, Spoon Media

Ne-a prezentat whatsapp-ul din perspectiva brandurilor.

Cu totii folosim whatsapp, dar cine a mers mai departe sa vada ce oportunitati poate oferi din perspectiva advertiserului? Brandurile pot comunica targetat, uman, ancorat la nevoile clientilor lui si pot folosi, ulterior, tot continutul generos si pe faceboook.

Concluzie:

 Important e ca utilizatorii sa treaca de bariera personala cu care asociaza whatsapp-ul si sa comunice individual cu brandurilor,  adica continut de calitate. Si bineinteles ca brandurile sa testeze si acest canal, sa il abordeze, chiar daca este pionier.

Mihai Gongu – Creative Director, GMP Advertising

Ne vorbeste de trenduri precum:

  • Intelligent details

Poti face continut video la nivel Bentley cu iPhone 5 si editata pe un iPad

  • Filmatul in slow motion sau backwards
  • Oamenii vor invata japoneza in japoneza noua: emoji (ideograme)
  • Oculus rift achizitionat de catre facebook contra unei sume de 2 miliarde, este  viitorul gamingului. Cu ajutorul acestei casti este in joc, in format 3D,  alaturi de personajele tale preferate

 

Bogdan “Bob” Botezatu – E-threat Analyst, Bitdefender

Ne-a vorbit despre amenintarile la care este supus marathpone-ul nostru. Atunci cand suntem in alt mediu decat cel de acasa si ne conectam la o retea de internet externa, sunt sanse foarte mari ca altcineva sa se comporte cu telefonul nostru ca si cum ar fi al lui.

Concluziile lui:

 Folositi SSL (secure sockets layer) o tehnologie de securizare standard pentru stabilirea unei legaturi criptate intre server si  client     atunci cand va conectati la retele de internet externe. Internetul va functiona mai greu, dar stii ca informatiile din mobilul sunt  protejate.  

 Sau sa ne instam aplicatii de mobile security.   

 Ilyan – Creative Director, ilyan.com 

Ne spune ca bloggerii romani are una dintre cele mai apreciate comunitati din estul Europei.

Viitorul este in video si imagini, iar locul cel mai bun pentru text va fi dupa #, mai exact in hastaguri. Vedeti succesul hastagurilor in ziua alegerilor.

Avantajul video-urile este ca se pot face multe plasari de produse fara sa incalcam vreo regula.

In alte tari exista o universitate al unui important trust de televiziune, care ofera 3 luni de cursuri intense pentru videobloggeri : ii invata cum sa filmeze, sa puna detalii in evidenta,sa faca montaje. 3 luni de munca intensa.

Tudor Galos – Consumer Marketing Manager, Microsoft

Ne vorbeste despre trenduri majore:

Produsul se transforma in experienta creata

Brandul +utilizatorul creaza experienta

Astfel, asjungem sa vorbim de un experience marketing, in care se regasesc pasi precum:

  • definitivarea experientele high value de care ne putem lega
  • maparea experintei cu experienta de client. Clientii sunt lenesi, nu trebuie sa munceasca pentru brandul tau.
  • proiectarea ofertelor end to end.  ex. Include in produsul tau si bateriile necesare ca acesta sa poata fi folosit de indata de catre clientul tau.
  • marketarea experientei trebuie sa iti raspunda la intrebarea: Cu ce va fi cientul mai fericit dupa ce iti va folosi produsul
  • monitorizarea si imbunatatirea experientei pe care clientul a avut-o cu produsul tau

Concluziile lui:

Focus pe experienta versus produse

Integrati clientul in planificare

Invatati agile din programare. Ce este agile marketing pe scurt? Raspunsul la schimbarea pietii in detrimentul urmaririi planului,   campanii adaptate vs  campanii Big Bang, invatare validata prin opinii si conventii, colaborare focusata pe clienti versus silozuri/ierarhii. Aici gasiti mai multe informatii despre agile marketing.

Tagged on:             

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>